Motobet

Παρακολουθούμε-Αναλύουμε-Ποντάρουμε

FORMULA1 ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΩΝΤΑΣ ΣΗΜΑΙΕΣ

Διαχρονικά η έννοια της σημαίας είναι μια και μοναδική.
Εκτός απο τον συμβολισμό στέλνει και ένα μήνυμα ανάλογα με την περίσταση.
Εμείς εδώ θα ασχοληθούμε με τα σύμβολα των αγωνιστικών σημαιών και την σημασία τους.
Μπορεί η τεχνολογία στους αγώνες να προχώρησε με άλματα και να δημιουργήθηκαν συστήματα επικοινωνίας,gps,φωτεινές ενδείξεις,
συστήματα τηλεμετρίας κλπ, στο θέμα της σήμανσης όμως πρωταρχική θέση σε ένα αγώνα παίζουν οι 10 σημαίες που χρησιμοποιούν οι
αλητάρχες… εκτός απο την φόρμουλα ένα και σε όλους τους αγώνες μηχανοκίνητων.
Κίτρινη Σημαία:
υποδηλώνει κίνδυνο και απαγορεύει τα προσπεράσματα.
Μια κίτρινη σημαία παροτρύνει τους οδηγούς να μειώσουν ταχύτητα, ενώ δυο κίτρινες σημαίες παροτρύνουν τους οδηγούς
να μειώσουν ταχύτητα και τους προειδοποιεί ότι ίσως και να χρειαστεί να σταματήσουν εντελώς, το προσπέρασμα απαγορεύεται.
Ριγέ Κόκκινη-Κίτρινη Σημαία:
προειδοποιεί τους οδηγούς για υπερβολική ολισθηρότητα της πίστας και ζητείται να επιβραδύνουν για τη δική τους ασφάλεια.

Ασπρη Σημαία:
προειδοποιεί τους οδηγούς για  μια αργή πορεία εμπρός, όπως ένός ασθενοφόρου, γερανού, ή του safety car,
και υποχρεώνει τους οδηγούς να επιβραδύνουν.
Κόκκινη Σημαία:
ανεμίζουν πολλές κατά μήκος της πίστας όταν ο αγώνας διακόπτεται για λόγους εξαιρετικά μεγάλου  κινδύνου.

Μπλε Σημαία:
ειδοποιεί έναν οδηγό να κάνει στην άκρη γιατί κάποιος άλλος ετοιμάζεται να τον ντουμπλάρει (να του ρίξει δηλαδή γύρο).
Αγνόηση της προειδοποίησης με τρεις διαδοχικές γαλάζιες σημαίες επιφέρει ποινή προστιθέμενου χρόνου στον παραβάτη οδηγό.
Πράσινη Σημαία:
αναιρεί τους περιορισμούς της κίτρινης σημαίας, συμπεριλαμβανομένης και της απαγόρευσης των προσπερασμάτων.

ΜΑΥΡΕΣ ΣΗΜΑΙΕΣ:
Μισή μαύρη και μισή λευκή: σημαία ενημερώνει τον οδηγό ότι η συμπεριφορά του έχει θεωρηθεί
αντιαγωνιστική και ο οδηγός,θα τιμωρηθεί με ποινή δέκα δευτερολέπτων στα pits.

Μαύρη σημαία:
συνοδεύεται από έναν αριθμό μονοθεσίου, ειδοποιώντας τον οδηγό του να μπει
αμέσως στα pits (συνήθως για να σταματήσει τον αγώνα λόγω τιμωρίας).

Μαύρη Σημαία με Πορτοκαλί Δίσκο στο κέντρο:
συνοδεύεται από έναν αριθμό μονοθεσίου, ειδοποιώντας τον οδηγό του ότι η τηλεμετρία της ομάδας του, έδειξε ότι έχει
μηχανικό πρόβλημα και πρέπει να μπει στα pits.
Σημαία Τερματισμού:
κυματίζει πάντα στο τέλος του αγώνα (ή των χρονομετρημένων δοκιμαστικών).

Οι προδιαγραφές των σημαιών βάσει του Διεθνούς αθλητικού κώδικα της FIA πρέπει να έχουν διαστάσεις 60Χ80 cm.
με εξαίρεση την κόκκινη η οποία πρέπει να είναι τουλάχιστον 80Χ100 εκατοστά.

Με στόχο την περαιτέρω βελτίωση της ασφάλειας, οι οδηγοί είναι σε συνεχή επαφή με την ομάδα τους,
έτσι ώστε να μπορεί γρήγορα να ενημερώνουν οι τεχνικοί υπεύθυνοι σχετικά με ένα ατύχημα ή οποιαδήποτε άλλη
επικίνδυνη κατάσταση για την πίστα.
Κάθε αυτοκινήτο ειδικά στην F1 είναι εξοπλισμένο με ένα κίτρινο LED στο τιμόνι που ενεργοποιείται
όταν υπάρχουν κίτρινες σημαίες στην πίστα.

Advertisements

Αύγουστος 19, 2009 - Posted by | Formula 1, Επίκαιρα, Ιστορίες, Moto GP, Superbikes, World Rally | , , , , ,

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: