Motobet

Παρακολουθούμε-Αναλύουμε-Ποντάρουμε

Φόρμουλα ένα 2014: από τα 2.4 λίτρα στα 1.6 και ..τουρμπάτα!!

Formula One  McLaren's MP4-29Τις αλλαγής ο χαμός γίνετε στην φόρμουλα ένα με τους νέους κανονισμούς σε ισχύ που τις πρώτες στιγμές τις  βλέπουμε, μετά τις παρουσιάσεις, στις   δοκιμές στην Χερέθ.

Από τα 2.4 λίτρα ατμοσφαιρικά με τους περίπου 750 ίππους συν επιπλέον διαθέσιμους άλλους 80 για τα έξι δτλ ανά γύρο λόγω KERS πάνε στα 1.6 λίτραV6 με 600 ίππους περίπου και δύο συστήματα ενεργειακής αξιοποίησης ERS (ERS-K και ERS-H) που δίνουν στους οδηγούς 160 ίππους για περίπου 33 δτλ ανά γύρο. Η διαφορά εδώ είναι ότι ο οδηγός δεν θα πατάει κουμπί για ενεργοποίηση του νέου συστήματος αλλά η δύναμη θα περνάει στους τροχούς μέσω του πεντάλ γκαζιού με λίγη βοήθεια μέσω ηλεκτρονικών του αυτοκινήτου.

Εδώ υπάρχει ο προβληματισμός σχετικά με το νέο σύστημα και την απόδοσή του δηλαδή πόση δύναμη θα χρησιμοποιεί κάθε ομάδα , πόσο αξιόπιστο θα είναι το νέο σύστημα του κάθε κατασκευαστή σε συνδυασμό της απόδοσης συστήματος καυσίμου δηλαδή κατανάλωσης π.χ. άλλος με λιγότερο αποδοτικό σύστημα καυσίμου μπορεί να χρειαστεί να χρησιμοποιήσει επιπλέον ισχύ με διαφορετικό τρόπο από εκείνους με πολύ αποδοτικούς κινητήρες αλλά και οι μεν και οι δε θα πρέπει να ενημερώνονται από τους μηχανικούς τους σχετικά με το υπόλοιπο καυσίμων για αύξηση η εξοικονόμηση αναλόγως.

Sauber u C33Οι νέες μονάδες που χρησιμοποιούν ERS , λένε, ότι εξασφαλίζουν περισσότερη ροπή σε χαμηλότερες στροφές σε σχέση με τους κινητήρες στης περασμένης χρονιάς.

Άρα μεγάλο ρόλο θα παίξουν και τα νέα ελαστικά της Πιρέλι.

Υπάρχουν ακόμα μία σειρά άλλων μονάδων που απαρτίζουν το παζλ του κινητήρα π.χ. γεννήτρια κινητήρα μονάδας θερμότητας MGU-H, αποθήκη ενέργειας EST, στροβιλοσυμπιεστής ΤC, ηλεκτρονικά ελέγχου CE που απαιτούν αξιοπιστία, απαιτήσεις ψύξης κτλ όπως η MGU-H που παράγει τρεις φορές περισσότερη θερμότητα από την παλαιά μονάδα KERS.

Καύσιμα και όριο 100kg για τον αγώνα περίπου το ένα τρίτο λιγότερο από πριν με ροή καυσίμου στα 100 κιλά ανά ώρα όταν πριν ήταν 160 κιλά ανά αγώνα και 170 κιλά ανά ώρα. Άρα οι οδηγοί θα πρέπει να κάνουν πολύ καλές στρατηγικές σε οδήγηση και τακτική.

Ferrari F14 TΌποιος υπερβαίνει το όριο των 100 κιλών παίρνει ποινή αποκλεισμού.

Νέο κιβώτιο ταχυτήτων , νέος πονοκέφαλος για τις ομάδες με τον κάθε οδηγό να μπορεί να χρησιμοποιήσει περισσότερο από ένα κιβώτιο ταχυτήτων για έξι διαδοχικές εκδηλώσεις. Κάθε μη προγραμματισμένη αλλαγή κιβωτίου ταχυτήτων ο οδηγός θα πέσει πέντε θέσεις στην σειρά εκκίνησης στον εκάστοτε αγώνα. από την κανονική σειρά που θα είχε.

Νέα εμπρός πτέρυγα με μείωση από 1800 σε 1650 χιλιοστά πλάτος.

Lotus E22150 χιλιοστά διαφορά , μικρή μεν αλλά με τεράστιες επιπτώσεις στην αεροδυναμική. Νέα πτέρυγα πίσω κατά 20 χιλιοστά μικρότερη άρα πιο λεπτό προφίλ άρα παράγει λιγότερη αεροδυναμική πίεση άρα επιπτώσεις στην κάθετη δύναμη και λοιπές αεροδυναμικές λύσεις.

Αύξηση ελάχιστου βάρους οχήματος κατά 48 κιλά δηλαδή από 642 σε 690 κιλά λόγω αυξημένου βάρους νέας μονάδας ισχύος και λοιπών συστημάτων. Άρα κάθε γραμμάριο βάρους θα έχει επίδραση απόδοσης.

Ψηλός οδηγός θα έχει μειονέκτημα (βαρύτερος) έναντι του μικρόσωμου οδηγού. Δεν αποκλείεται όλοι οι οδηγοί αν εφαρμόσουν πρόγραμμα ελάττωσης βάρους.

Force India VJM07Ρύγχος και ύψος σασί μειώνονται για λόγους ασφαλείας. από 625 στα 525 χιλιοστά ενώ το ρύγχος έχει μειωθεί στα 550 χιλιοστά άρα επιπτώσεις πάλι στην αεροδυναμική λόγω του ότι σταδιακά το ρύγχος και το ύψος του πλαισίου είχε σταδιακά αυξηθεί τα προηγούμενα χρόνια έτσι ώστε να μεγιστοποιηθεί η ροή του αέρα κάτω από το αυτοκίνητο για να υπάρχει μεγαλύτερη κάθετη δύναμη.Χαμηλότερο αμάξωμα επηρεάζει την γεωμετρία του εμπρόσθιου συστήματος ανάρτησης και τις βάσεις αυτής που στηρίζονται στο σασί έχουν μειωθεί αλλά και μικρή αλλαγή στην θέση οδηγού καθώς τα πόδια τους θα είναι περίπου 100 mm κάτω σε σχέση με το 2013.

Williams  FW36Εξάτμιση καυσαερίων με κεντρική έξοδο. Πλέον δεν θα μπορούν οι σχεδιαστές να διοχετεύσουν τα καυσαέρια στον διαχύτη για να επωφεληθούν ,κερδίσουν περισσότερη κάθετη δύναμη. Οι νέοι κανονισμοί προβλέπουν μονό τελικό εξάτμισης που βγαίνει πίσω από τον άξονα των τροχών.

Δηλαδή αντιλαμβανόμαστε ότι η νέα φόρμουλα ένα είναι ..εντελώς νέα και ουδεμία σχέση έχει με τις προηγούμενες.

Σαν αποτέλεσμα των νέων κανονισμών είδαμε ασυνήθη σχέδια ως προς το μπροστινό μέρος που αρέσει η δεν αρέσει.

Οι ομάδες Red Bull, Mercedes, Ferrari, McLaren, Force India, Sauber, Toro Rosso, Williams, Marussia και Caterham βρίσκονται στην Χερέθ για τις πρώτες δοκιμές εκτός από τη Lotus .

Στην πράξη λοιπόν να δούν πως δουλεύει η νέα τεχνολογία π.χ.η ολοκαίνουργια μονάδα ισχύος , η πολύπλοκη ανάκτηση ενέργειας ,τα συστήματα ψύξης, το αναθεωρημένο αεροδυναμικό πακέτο, το νέο ηλεκτρονικό πίσω σύστημα πέδησης, το άγνωστο κιβώτιο οκτώ ταχυτήτων και τα ελαστικά προδιαγραφών 2014 (μερικές).

Scuderia Toro Rosso STR9  Άρα αν έκαναν η κάνουν γύρους με χρονομέτρηση η όχι ουδεμία σχέση έχει διότι η κάθε ομάδα εφαρμόζει το πρόγραμμά της.

Είναι δύσκολο να αποκρυπτογραφήσει κάποιος σε τι βαθμό εξέλιξης βρίσκετε κάθε ομάδα.

Όπως λένε , για αυτούς που παρακολουθούν ο καλύτερος τρόπος πόσο καλά προχωράει μια ομάδα είναι μέσω της γλώσσας του σώματος η τα βλέμματα οδηγών , μηχανικών και στελεχών.

Στοιχηματικά τώρα με τις νέες αλλαγές οι εταιρείες έχουν βγάλει (28/1/2014 ορισμένες τις απέσυραν προσωρινά ) αποδόσεις πρωταθλητή με επιλογές π.χ. Φέτελ 1.90, Χάμιλτον 4.50, Ραϊκονεν 10 η 13 Ρικιάρντο 15.00 ,Ρόζμπεργκ 20.00 ,Ρόζμπεργκ 20.00 ,Μπάτον 25.00 ,Γκροζάν 50.00 ,Μάγκνουσεν 50.00 ,Χάλκενμπεργκ 100.00 ,Μάσα 150.00,Μπότας 250.00 ,Ντι Ρέστα 500.00,Άντριαν Σούτιλ 500.00.

Έχουν μείνει με τα περσινά δεδομένα οπότε αναμένονται νέες , τουλάχιστον μετά τις δοκιμές στην Χερέθ.

Αυτά τα ολίγα για να υπάρχει μία εικόνα των νέων δεδομένων που συμβαίνουν στον χώρο της φόρμουλα ένα.

Εκείνος που μοιάζει με ..αφασία ο Κίμι Ραϊκόννεν είναι στον δικό του πλανήτη. Ίσως και να είναι ο νέος πρωταθλητής.

Στον κυβερνοχώρο υπάρχουν αναφορές ουκ ολίγες οπότε επιπλέον ενημέρωση στην διάθεση του κοινού.

Ιανουαρίου 28, 2014 - Posted by | Formula 1 | ,

Δεν υπάρχουν σχόλια.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: